Korzyści marketingu lojalnościowego

Wiele różnych firm, które podejmują współpracę z różnego rodzaju kontrahentami wprowadza do swojej firmy jako element polityki marketing lojalnościowy. O co w tym wszystkim chodzi? Załóżmy, że na rynku istnieje firma, która zajmuje się dystrybucją różnego rodzaju produktów, środków. Zapewne taka firma posiada swoich stałych kontrahentów, którzy ciągle nabywają od niej różnego rodzaju towary.lumo-marketing-lojalnościowy

Wiadomo, że o klienta należy dbać, dlatego wiele firm sprzedających decyduje się wprowadzić systemy lojalnościowe. Wdrożenie takiego systemu może się okazać dla klienta korzystne i jednocześnie zachęcające do nabywania jeszcze większej ilości produktów. Wprowadzenie systemu lojalnościowego wiąże się z realizowaniem specjalnego programu uczestnictwa, do którego w pierwszej kolejności należy stworzyć zasady i regulamin. Taki system może polegać na tym, że za zakup danych, wybranych lub wszystkich produktów z oferty będzie otrzymywało się odpowiednią ilość punktów zależną od ceny. Klient, który założy konto na specjalnej platformie będzie miał wgląd do wszystkich otrzymanych punktów, z wyszczególnieniem tego, ile dostał ich za dany produkt, Dodatkowo będzie miał dostęp do katalogu nagród, które będzie mógł otrzymać w zamian za zebrane punkty. Zazwyczaj w takim katalogu znajdują się różne produkty, np. gadżety, sprzęt elektroniczny, biżuteria, akcesoria AGD i RTV, doładowania do telefonu, vouchery na jakąś usługę, doładowana karta debetowa lub różnego rodzaju wycieczki. Oczywiście, im więcej posiada się punktów zebranych w programie lojalnościowym, tym ma się większe szanse na cenniejsze nagrody.